top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תmacademiaisrael

מה אם היינו עסק גברי?

עודכן: 9 באוג׳ 2022

לא פעם אני תוהה איך הייתה נראית מקדמיה אם היא הייתה בבעלות ובניהול של צוות גברי…?

אנחנו מאוד גאות במקדמיה.

גאות במה שעשינו ובמה שהשגנו.

אבל אם להיות כנות אנחנו לא פעם מלקות את עצמנו על כל מה שלא עשינו עדין, על כל מה שיש עוד להשיג...


מקרה אחד מיני רבים

לפני שנה וחצי, אפרת השותפה שלי (תיוג), שמובילה במקדמיה את כל הפיתוח העסקי, הייתה רגע לפני רילוקיישן של שנה לצורך הקריירה של האיש שלה. אפרת כל הזמן אמרה לנו בצוות שהיא תצטרך חודש של הורדת הילוך בתחום שלה כדי שתוכל להתמקד בלהנחית באופן רך את המשפחה.

אמרה, ובמקביל לא הפסיקה לפתוח עוד ועוד לידים ולתכנן תוכניות עד לרגע הטיסה. אני מצאתי את עצמי מבולבלת- אם היא הולכת להוריד עוד רגע הילוך, מי אמור לתפוס את הלידים האלו?... כשהתיישבנו לדבר על זה אמרתי לה שצריך לקבל החלטה. או שמורידים הילוך לחודש ואז לא פותחים עכשיו 30 לידים חדשים רגע לפני שהיא טסה כדי שהיא תוכל לתפוס אותם ולהוביל אותם לכשיתממשו או שלא מורידים הילוך ואז צריך להבין איך זה הולך לעבוד. כלומר- האם אני אתפוס את הלידים האלו? האם היא בכל זאת תעבוד שם במקביל להנחתה?


ההון שלא סופרים

אם זו הייתי אני, אמרתי לה, בהחלט הייתי לוקחת לעצמי את החודש הזה. זה חלק מהיתרונות של להיות עצמאית. שאני יכולה לשלוט במינונים ולהתאים אותם לצרכיי. היא דיברה בכנות ואמרה שהיא תשמח מאוד להוריד הילוך כמו שצריך. אין בעיה אבל אז בואי נהיה כנות עם עצמנו. בואי נפסיק לרדת על עצמנו על זה שמקדמיה עוד לא ממצה את כל הפוטנציאל שלה בתחום הכלכלי. בואי נודה בפני עצמנו שבכל פעם שיש קונפליקט- אנחנו תמיד, אבל תמיד, בוחרות בהון הנפשי שלנו ובהון המשפחתי שלנו על פני ההון הכלכלי.

ובואי נבין- שגם זה הון חשוב שיש מקום להתגאות בו!

כנשים, אנחנו לא מפסיקות לחשב ולכלכל את ההון הנפשי שלנו, שקשור קשר ישיר להון המשפחתי שלנו. זה פשוט הון שלא מדברים עליו אבל הוא יקר ערך.

הוא יקר ערך במיוחד כשאנחנו מקימות עסק במקביל להריונות, לידות, הנקות, הפלות, טיפולים הורמונליים, גידול ילדים רכים בשנים.



לבחור כל פעם מחדש

אם היינו גברים- כנראה שלא היינו מורידים הילוך בחודש הראשון של רילוקיישן. וזו תמיד בחירה, אבל בסופו של דבר זו בחירה בעצמנו ולא רק בצרכים של המשפחה.

לבחור להיכנס חזק, ללא רחמים, בקידום העסקי, הקרייריסטי, הכלכלי, ללא הנחות והתחשבות בנסיבות זה לבחור לשלם מחיר אחר. פחות מדובר. כזה שפחות קל לראות אותו במספרים.

אנחנו בוחרות במודעות גבוהה לקדם את מקדמיה כל הזמן אבל תוך שמירה מתמדת על ההון הנפשי שלנו. גם זה הון. ואנחנו עשירות כקורח בו. להגיד שזה תמיד קל לנו יהיה שקר.


27 צפיות0 תגובות
bottom of page